دانلود رایگان نرم افزار اخبار هنرمندان

دانلود رایگان جدیدترین اخبار هنرمندات

دانلود رایگان نرم افزار اخبار هنرمندان

دانلود رایگان جدیدترین اخبار هنرمندات

چرا باید در کشور گرجستان سرمایه گذاری کنیم ؟

سرمایه گذاری در گرجستان

فرصت های سرمایه گذاری در گرجستان و شناسایی آنها از مهمترین علایق سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در گرجستان است.

در اینجا می خواهیم مبحثی را شروع کنیم درباره شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری.

کشور گرجستان یک کشور کوچک با حدود 69 هزار کیلومتر مربع در منطقه قفقاز با جمعیتی در حدود پنج میلیون نفر است ، بنابراین انتظاری که از یک کشور پرجمعیت در بازدهی یک تجارت می رود در گرجستان کم جمعیت وجود ندارد.


سرمایه گذاری در گرجستان

جهت سرمایه گذاری در هر کشوری بایستی کلیات زیر در نظر گرفته شود :

1 – جمعیت کشور مقصد : جمعیت کل گرجستان در حدود پنج میلیون نفر است و کشوری کم جمعیت محسوب می شود بنابراین بازار هدف قوی ای ندارد و کار خیلی بزرگ در این کشور نبایستی انجام شود و کلیات یک بیزینس در گرجستان بایستی از کم و کوچک شروع شود.

بنابراین مراقب افرادی باشید که می خواهند در این زمینه شما را فریب دهند و برای شما رویا سازی کنند.

2 – قدرت خرید مردم کشور مقصد : کشور گرجستان کشوری فقیر محسوب می شود که حدود 20 درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند. بنابراین با توجه به درآمد سرانه پایین گرجستان ، مردم این کشور از قدرت خرید پایینی برخوردار هستند.

3 – فاصله کشور شما تا کشور مقصد : با توجه به نزدیکی کشور گرجستان به مناطق فارسی زبان و به خصوص کشور ایران ، می توان نتیجه گرفت که تا حدود زیادی در هزینه های رفت و آمد صرفه جویی شده و همچنین زمان کمتری برای مسافرت بین دو کشور لازم است که این هم جزو فاکتورهای مهم سرمایه گذاری محسوب می شود.

با توجه به دلایل بالا می توان نتیجه گرفت که همه نوع سرمایه گذاری در گرجستان پاسخ نمی دهد و همچنین بیزینس های خیلی بزرگ نیز ممکن است با چالش همراه باشد، و جهت سرمایه گذاری مطمئن در این کشور بایستی حتما از یک مشاور قوی و باسابقه اقتصادی و یک کارشناس زبده استفاده کنید.

در نظر بگیرید که زمانی شما دچار کسالت می شوید و وقتی مریض می شوید پیش یک دکتر می روید نه اینکه پیش نجار بروید. اینجا هم همین است و بدانید که استفاده از یک کارشناس مجرب اقتصادی در گرجستان نتایج خوبی را برای شما به همراه دارد.

ولی بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن این نکات و موارد فقط بعد مالی قضیه را در ابتدا می بینند. البته پس از گذر از آن ضرر مالی فراوانی را نیز در آینده می بینند و متوجه خواهند شد که عدم استفاده از یک کارشناس باتجربه در امور بازرگانی و سرمایه گذاری می تواند عواقب سنگین مالی در پی داشته باشد.

در داخل وزارت اقتصاد گرجستان ، آژانس سرمایه گذاری وجود دارد که می توانید لااقل از کارشناسان باتجربه آنها تقاضای مشورت کنید. آنها هیچ هزینه ای از شما نمی گیرند.

همچنین در صورتی که مایل باشید می توانید به صورت رایگان از مشاوره های کارشناسان آناجورجیا در امور سرمایه گذاری بهره مند شوید.


مزیت های سرمایه گذاری در گرجستان

  1. قوانین راحت تجارت در گرجستان و سرمایه گذاری در گرجستان از جمله قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی و قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری (به صورتی که اگر طرحی به دولت اعلام شود که حداقل در ده هکتار زمین و ارزش سرمایه گذاری بیش از دو میلیون دلار باشد؛ دولت آن منطقه را به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی خواهد کرد)
  2. حق مالکیت صد در صد اتباع خارجی
  3. عضو WTO از سال 2000
  4. برقراری سیستم GSP یا Generalized System of Preferences با کشورهای آمریکا، کانادا، سوئیس، ژاپن و نروژ (برای کالاهای صادراتی گرجستان به کشورهای فوق، حداقل تعرفه گمرکی منظور خواهد شد)
  5. GSP با کشورهای اتحادیه اروپا (اجازه می دهد گرجستان 7200 نوع تولیدات خود را به کشورهای اتحادیه اروپا با معافیت گمرکی صادر کند)
  6. رژیم تجارت آزاد با کشورهای مشترک المنافع و ترکیه (از اول نوامبر 2008)
  7. عدم دریافت هیچگونه مالیات ارزش افزوده از صادرات
  8. عدم دریافت هیچ گونه تعرفه گمرکی بر روی صادرات و صادرات مجدد
  9. ثبت شرکت در گرجستان در حداقل زمان (یکروزه)
  10. برخورداری از سیستم نوین گمرکی؛ بعد از تکمیل مدارک و فرم ها از طریق اینترنت توسط صاحب کالا ، کلیه امور گمرکی به مدت 10 الی 20 دقیقه صورت می پذیرد. در صورت عدم سوء سابقه، احتیاج به حضور ماشین و صاحب کالا در گمرک نیست.
  11. برقراری سیستم FTA یا free trade area با کشورهای بلاروس، اوکراین، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، مولداوی، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه
  12. برقراری سیستم DCFTA یا Deep and Comprehensive Free Trade Area با کشورهای اتحادیه اروپا بر اساس موافقتنامه منعقده در 27 ژوئن سال 2014


مالیات در گرجستان

به طور کلی وضعیت مالیات در گرجستان بصورت زیر است:

انواع نرخ مالیات در گرجستان:

  1. مالیات بر ارزش افزوده ١٨٪‏ قیمت فروش
  2. مالیات بر عملکرد ٢٠٪‏ سود
  3. مالیات بر درآمد اجاره مسکونی ۵٪‏
  4. مالیات بر درآمد اجاره تجاری ١٨٪‏ – ٢٠٪‏ – ٢۵٪‏
  5. مالیات بر حقوق ٢۵٪‏


چرا در گرجستان سرمایه گذاری کنیم ؟

سرمایه گذاری در گرجستان با پیشرفت های چشمگیر فضای کسب و کار گرجستان در شاخص های بین المللی به عنوان یکی از ارزشمندترین مولفه ها افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. سرمایه گذاری در گرجستان با ثبات سیاسی پایدار ، امنیت بالا و عاری از فساد ، هزینه های پایین کسب و کار ، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

دولت گرجستان با پشتیبانی از سرمایه گذاران شرایط را هر چه بیشتر و بهتر برای افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در گرجستان فراهم می آورد . افرادی که قصد سرمایه گذاری در گرجستان را دارند باید حداقل ۱۲۰۰۰۰ دلار به صورت مستقیم در گرجستان سرمایه گذاری کنند . بسیاری از افراد برای اخذ اقامت گرجستان از سرمایه گذاری در گرجستان استفاده می کنند تا اقامت دائم کشور گرجستان را دریافت نمایند.
سرمایه گذاری در گرجستان با مبلغ ۱۲۰۰۰۰دلار به طور مستقیم در کسب و کار مورد نظر شما امکان پذیر است . پس از سرمایه گذاری در گرجستان ، دولت گرجستان امتیازات ویژه ای به عنوان پشتیبانی از کسب و کارتان به شما اهدا خواهد کرد مانند دریافت وام از بانک ، استفاده از اطلاعات اتاق بازرگانی گرجستان .


مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری : جهت دریافت اقامت گرجستان و مهاجرت به این کشور ، طبق قانون کشور گرجستان با سرمایه گذاری بالغ بر 300،000 لاری می توانید برای اخذ اقامت دائم گرجستان اقدام کنید.

با مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری می توانید برای اعضای خانوادتان نیز اقامت دریافت کنید  که شامل یک همسر، فرزند و یا یک فرد ناتوان که کاملا به وی وابسته است، می باشد.

نکات مهم :

  • مدت زمان اقدامات اقامت دائم ٣ ماه از تاریخ شروع پروسه می باشد
  • خرید ملک جزء سرمایه گذاری محسوب نمی گردد مگر آنکه زمین باشد و اقدام به ساخت نماید ویا اگر ملکی نیمه تمام باشد و بیزینسی روی آن انجام دهند.
  • با داشتن اقامت دائم پس از پیوستن گرجستان به حوزه شینگن  می توانید به تمام کشور های اروپایی حوزه شینگن سفر کنید.
  • سیصد هزار لاری بایستی به صورت کاملا مستقیم در تجارت موردنظر شخص متقاضی سرمایه گذاری شود، و خرید ملک برای شرکت جزو سرمایه گذاری مستقیم محسوب نمی شود .
  • هر یک دلار آمریکا = ۲٫۲۵ لاری


سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان سرمایه گذاری در گرجستان

     
    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد